Isus A Predicat Evanghelia, Capitolul 4, Partea 1
I Ioan 2:6 afirmă că o persoană care spune că trăiește în Isus trebuie să meargă așa cum a mers Isus. Dacă vrem să mergem așa cum a mers Isus, atunci ar trebui să examinăm predica Lui.
Uită-te la Marcu 1:14:
Acum, după ce Ioan a fost aruncat în temniță, Isus a venit în Galileea, predicând Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu,
Ce a predicat Isus când a venit în Galileea? El a venit predicând evanghelia Împărăției.
Predica
Cuvântul “predică” în Marcu 1:14 înseamnă a publica sau a proclama. Isus a venit să publice sau să proclame Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu.
Isus nu a predicat pur și simplu cuvinte; El a demonstrat puterea prin predicile Sale. Luca 8:1 afirmă despre Isus:
Și s-a întâmplat după aceea, că el amers de-a lungul fiecărui oraș și sat, propovăduind și arătând [expunând] vestea bună a Împărăției lui Dumnezeu: și cei doisprezece erau cu el,
Isus nu doar a predicat, El a prezentat, de asemenea, vestea bună--Evanghelia--a Împărăției lui Dumnezeu.
Uită-te la Faptele Apostolilor 8:5-7:
Atunci Filip a coborât în cetatea Samariei, și l-a predicat pe Hristos lor (v. 5).
Și oamenii au fost de acord cu cele spuse de Filip, auzind și văzând minunile pe care le-a făcut (v. 6).
În versetul 6, poporul a auzit și a văzut minunile pe care le-a făcut Filip. Ce au auzit și văzut ei? Citiți versetul 7:
Căci duhuri necurate, strigând cu glas tare, au ieșit din mulți care erau posedați de ei: și mulți slăbănogi și șchiopi s-au vindecat.
Asta se întamplă odată cu predicarea Evangheliei. Poporul a auzit duhurile necurate strigând, și a văzut șchiopii umblând.
Isus a predicat și cu putere. Marcu 1:22 afirmă:
Și erau uimiți de învățătura Lui, căci El îi învăța ca unul care avea putere, nu cum îi învățau cărturarii.
Cuvântul “putere” în acest verset este cuvântul grecesc exousia. Acesta înseamnă privilegiu. Peste ce avea Isus puter sau privilegiu?
Citiți Luca 4:32-36. Aceasta este aceeași relatare ca Marcu 1:22. Începe cu versetul 32:
Și au fost uimiți de învățătura Lui: pentru că cuvântul Lui avea putere [autoritate sau privilegiu] (v. 32).
Continuați cu versetele 33-35:
Și în sinagogă era un om care avea duhul unui drac necurat, și care striga cu glas tare (v. 33),
Spunând, Să ne lași în pace; ce avem noi de-a face cu Tine, Isus din Nazaret? Ai venit să ne distrugi? Eu știu cine ești; Cel Sfânt al lui Dumnezeu (v. 34).
Și Iisus l-a certat zicându-i: Taci, și ieși afară din el. Și când diavolul l-a aruncat jos, în mijlocul adunării, a ieșit din el fără să-i facă vreun rău (v. 35).
În versetul 35, Isus i-a poruncit duhului necurat să iasă din om și duhul a ieșit.
Acum uită-te la versetul 36Ș
Și toți au rămas uimiți, și au vorbit între ei, zicând: Ce cuvânt este și acest! Pentru că prin autoritate [privilegiu] și putere [abilitatea] el poruncește duhurilor necurate, și ele ies afară.
Isus a predicat cu autoritate și putere. El a avut putere asupra duhurilor rele, iar duhurile rele trebuiau să vină afară atunci când El vorbea.
Împărăția lui Dumnezeu este Putere
Nu vă lăsați înșelați. Dacă numai predicați cuvântul și nu îi demonstrați puterea, voi nu propovăduiți Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu.
Pavel scrie în I Corinteni 4:18-20:
Acum, unii s-au îngâmfat, ca și cum nu aș mai veni la voi (v. 18).
Dar voi veni la voi în scurt timp, dacă va fi voia Domnului, și voi știi nu numai vorbele celor care s-au îngâmfat, ci și puterea (v. 19).
Căci împărăția lui Dumnezeu nu stă în cuvânt, ci în putere (v. 20).
În I Tesaloniceni 1:5, Pavel scrie:
Pentru că Evanghelia moastră nu a venit la voi numai prin cuvânt, ci și putere, și în Duhul Sfânt, și cu o mare îndrăzneală; că voi știți ce fel de oameni am fost printre voi pentru binele vostru.
Când Pavel afirmă că Evanghelia nu a venit numai în cuvânt, “cuvântul” la care se referă este moartea, îngroparea, și învierea lui Isus. Ea nu este orice cuvânt al lui Dumnezeu. Este Evanghelia--că Isus a murit, a fost îngropat, și a înviat a treia zi. Evanghelia este puterea lui Dumnezeu.
Jesus Preached The Gospel, by Doyle Davidson, Chapter 4, Part 1
I John 2:6 states that a person who says that he abides in Jesus ought to walk as Jesus walked. If we are to walk as Jesus walked, then we should examine His preaching.
Look at Mark 1:14:
Now after that John was put in prison, Jesus came into Galilee, preaching the gospel of the kingdom of God,
What did Jesus come into Galilee preaching? He came preaching the gospel of the kingdom.
Preaching
The word “preaching” in Mark 1:14 means to publish or proclaim. Jesus came publishing or proclaiming the gospel of the kingdom of God.
Jesus did not simply preach words; he demonstrated power with His preaching. Luke 8:1 states about Jesus:
And it came to pass afterward, that he went throughout every city and village, preaching and shewing [exhibiting] the glad tidings of the kingdom of God: and the twelve were with him,
Jesus was not only preaching, He was also exhibiting the glad tidings--the gospel--of the kingdom of God.
Look at Acts 8:5-7:
Then Philip went down to the city of Samaria, and preached Christ unto them (v. 5).
And the people with one accord gave heed unto the things which Philip spake, hearing and seeing the miracles which he did (v. 6).
In verse 6, the people heard and saw the miracles that Philip did. What did they hear and see? Read verse 7:
For unclean spirits, crying with loud voice, came out of many that were possessed with them: and many taken with palsies, and that were lame, were healed.
This is what happens with the preaching of the gospel. The people heard the unclean spirits cry out, and they saw the lame walk.
Jesus also preached with authority. Mark 1:22 states:
And they were astonished at his doctrine: for he taught them as one that had authority, and not as the scribes.
The word “authority” in this verse is the Greek word, exousia. It means privilege. Over what did Jesus have authority or privilege?
Read Luke 4:32-36. This is the same account as Mark 1:22. Begin with verse 32:
And they were astonished at his doctrine: for his word was with power [authority or privilege] (v. 32).
Continue with verses 33-35:
And in the synagogue there was a man, which had a spirit of an unclean devil, and cried out with a loud voice (v. 33),
Saying, Let us alone; what have we to do with thee, thou Jesus of Nazareth? art thou come to destroy us? I know thee who thou art; the Holy One of God (v. 34).
And Jesus rebuked him, saying, Hold thy peace, and come out of him. And when the devil had thrown him in the midst, he came out of him, and hurt him not (v. 35).
In verse 35, Jesus commanded the unclean spirit to come out of the man, and the spirit came out.
Now, look at verse 36:
And they were all amazed, and spake among themselves, saying. What a word is this! for with authority [privilege] and power [ability] he commanded the unclean spirits, and they come out.
Jesus preached with authority and power. He had authority over evil spirits, and the evil spirits had to come out when He spoke.
The Kingdom of God Is in Power
Do not be deceived. If you are preaching the word only and not demonstrating the power, you are not preaching the gospel of the kingdom of God.
Paul writes in I Corinthians 4:18-20:
Now some are puffed up, as though I would not come to you (v. 18).
But I will come to you shortly, if the Lord will, and will know, not the speech of them which are puffed up, but the power (v. 19).
For the kingdom of God is not in word, but in power (v. 20).
In I Thessalonians 1:5, Paul writes:
For our gospel came not unto you in word only, but also in power, and in the Holy Ghost, and in much assurance; as ye know what manner of men we were among you for your sake.
When Paul states that the gospel came not in word only, the “word” to which he is referring in the death, burial, and resurrection of Jesus. It is not any word of God. It is the gospel--that Jesus died, was buried, and rose again the third day. The gospel is the power of God.
No comments:
Post a Comment